2016. július 18., hétfő

The bay

Alapból utálom a found footage stílusú filmeket. Láttam már párat. Kb kettőre mondtam azt, hogy rendben volt és igazából a legelső ilyen darab tetszett, akkor amikor láttam. 18 éve moziban. Azóta a stílus képtelen volt akármennyire is megújulni. Ugyanazt a 20 éves receptet rágja újra meg újra.....
Az egyszerűen általam csak kézikamerásnak titulált filmek alapból idegesítenek. Nekem abban nincs egy gramm adrenalin sem ahogy az éppen aktuális halálra ítélt sikítva a kamerát rángatva próbál halálra rémülni. Próbáltam a Paranormal Activityvel, próbáltam a REC-el, szóval nem megy és kész. Nincs rám hatással, nem tudom beleélni magam, kifejezetten idegesít, Ez van.
A The Bay még erre is rá tud tenni egy lapáttal. Elejétől a végéig áldoku is akar lenni. Interjúk, nyilatkozatok, videó blogok, híradó kivágások kusza összevisszaságából próbálja elém tárni, hogy mi történt. Na már most itt megint csak el van baszva a dolog. Ugyanis nem véletlenül nem nézek híradót. Utálom a felfújt drámaiságát, túlzását. A The Bay legnagyobb feszültségkeltő fícsőre az, hogy az eseményekről tudósító stáb kameráján keresztül látod, hogy ott valami történik, miközben az aktuális statiszták sikoltozva próbálják elhitetni velem, hogy mekkora baj van és a riporternő is magából kikelve ugrál a kamera előtt, hogy úristen mekkora baj van... Ennyi. A The Bay ennyit tud. Van sztori is.azért, mert szólni azért szól valamiről. Végigszenvedtem a filmet, szóval képben vagyok
Az van, hogy nagy öröm és boldogság van a part menti városban. Mert épp fesztivál van. Millió ember, mindenki vidám, buli van. Aztán egyszer csak bebóklászik az ünneplő tömegbe egy rusnya nő, a testén rusnya kelésekkel, és undortó kiütésekkel. Aztán elszabadul a pokol.
Kiderül persze miről van szó. Jelentem itt van a legnagyobb (egyetlen) erőssége a filmnek. Ugyanis egy nagyon is valós és jelen lévő dolog miatt szabadul el a pokol. A város mellett álló csirkefarm ugyanis tonnányi csirkeszart enged az öböl vízébe állítólag megtisztítás után. A csirkéket igen nagy dózisban mindenféle szteroiddal etetik. Ez a tengerbe került szteroid azonban életre kelt valamit.
Nem kell azonban nagy dologra számítani. Nincs katarzis, nincs döbbenet, nem fogunk padlót fogni amikor kiderül, hogy mi az a valami. Undor van és gusztustalanság.

Szerintem 10/2

Színészi átélésről nem beszélhetünk. Hiszen itt azt kell eljátszani, hogy ők nem színészek, hanem hétköznapi emberek. A sztori egyszerű, számomra érdektelen és teljes egészében kiszámítható. Nincs para, nincs feszültség. Engem nem győzött meg kicsit sem, sőt idegesített.
Egy szónak is száz a vége, a The Bay szerintem szar film. Egyszer sem ajánlom megtekintésre. azért két pont, mert én egyszer végig küzdöttem, elverve rá a vasárnap ebéd utáni sziesztámat.

  
Bár mindenhol azt írják, hogy horror, én annak nem nevezném.Olyan, semmilyen stílusú. Nem tudom, inkább dráma, vagy katasztrófaszerű baromság.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése