2014. december 13., szombat

Álmosvölgy legendája

Néha nehezemre esik eldönteni, hogy Tim Burton inkább horror rendező, meserendező, vagy inkább a fantasy készítők táborába soroljam, vagy ne soroljam inkább sehová sem. Végül abban maradtam saját magammal, (jófajta kezdő félőrültként néha meg kell beszélnem magammal bizonyos dolgokat) hogy mivel nem behatárolható a filmjei stílusa, egyszerűen alkotok rájuk egy új elnevezést: Tim Burton filmek. Nos, az Álmosvölgy Legendája igazi hamisítatlan, „TM” Tim Burton film.
A sztori:  A Hudson keleti partvidékének tágas völgyei egyikében húzódik meg az a titokzatos, eldugott, csendes kis szurdok, melyet Álmosvölgynek hívnak. Mesebeli, varázslatos táj tele mindenféle helyi mendemondával, kísértet járta helyekkel, éji babonával. Ide érkezik 1799 egyik vészjósló napján New Yorkból a legújabb tudományos nyomozási módszerek iránt elkötelezett Ichabod Crane felügyelő, hogy kivizsgálja a kis faluban történt rejtélyes eseteket. Három rendkívül különös gyilkosság zaklatta fel a békés kis közösség nyugalmát. Mindhárom áldozatnak levágták a fejét, és a fejek eltűntek... A falubéliek váltig állítják, tudják, ki követte el a rémséges tetteket: nem más, mint a legendás Fej nélküli Lovas!(port.hu)

Anno először még moziban láttam. Beszippantott nyakig. Ha teheted, nagy képernyős LCD-n nézd meg, mert a látványvilága súlyosan hangulatos. Minden részlet tökéletes, az erdő iszonyat komor, szinte már félelmetes.  Minden szürke, ködös, nyálkás.  Totális ősz van.  Az már csak természetes, hogy a díszlet többi része is olyan, hogyha ráhangolódsz a filmre azonnal ott vagy…Kifejezetten tetszettek a nyomozó kütyüjei. Adtak egy kis steampunk ízt is az egészhez. A színészek játéka hibátlan, bár nekem a szinkron kicsit itt-ott bénának tűnik. Értem én a míves beszéd miértjét. Nyilván az eredeti szöveg is igyekezett korhű lenni, ezt utánozza a szinkron is. Emiatt itt-ott túl színpadiasnak tűnik. Apróság, túl is lépnék rajta.
Igazából szerintem horrorfilmnek készült, de nem az. Ez egy mese bár felnőtteknek szól. Vannak lefejezett halottak, gyilkolászás, némi vér és trancsír is, de ez akkor is egy igazán hangulatosra sikeredett komor mese. Ha leülsz elé, erre készülj. A sztori remek keretet ad hozzá. Nagyot nem fogsz rajta lepődni, bár fordulatos és kapunk jóféle csattanót is. Az az igazság, hogy mivel rengeteg filmet végigviszek/vittem az Álmosvölgy Legendája sem tudott nekem újat mondani a történetben.  Nem rossz, de már láttam… Persze ha nem vagy akkora film nagyevő imádni fogod:-D

 Szerintem 10/10

A hangulat mindent visz. Már ezért maximális a pontszám. Látom magam előtt ahogy egy hideg, esős levélhullós, nyálkás őszi napon beteszed  és végigviszed valami nagyobb LCD-t bambulva. Garantált a hatás:-D Többször nézős teszem hozzá. Legalább is nekem…

Online mozi link: (KATT)

Szerinted?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése