2015. július 20., hétfő

Insidious Chapter 3

Az egyik kedvenc műfajom a horror. Vadászom az új, friss darabokra, ha találok ígéretes darabot, azt mindig igyekszem végigvinni. Nos ebben a műfajban több a nézhetetlen, mint az értékelhető, amit jónak értékeltem pedig még annál is kevesebb. Az Insidious sorozat valahol középen billeg. Azon kevés cím egyike amihez nálam hangulat kell. Ha rossz passzban talál meg, minden teketória nélkül leszarozom, ha épp ellenkezőleg, akkor meg minden további nélkül beleélem magam. Megnő a parafaktor, ugrálok, anyázok, tódul az adrenalin. Na, szóval, nem tudom....
A harmadik résszel is kb ugyanúgy vagyok, mint az előző kettővel. Előre szólok, semmiben nem különbözik az előzőektől. Persze a sztori más, a szereplők részben mások, de a megvalósítás, a hangulat, tök ugyanaz és ezennel le is lövőm a poént, hogy szerintem mi a legnagyobb baja a harmadik résznek (is). A túlvilági lények, jelen esetben a szellemek, tök ugyanolyanok, mint az emberek. Értem én, hogy mellőzni akarták a CGI-t, amennyire lehet. De, sajnos ezzel nálam pont mellé lőttek. Totál hatástalanok az olyan kísértetek/szellemek, amelyek annyiban különböznek azoktól az emberektől, akiket épp ijeszgetni szándékoznak, hogy kicsit gyűrőtebbek, több rajtuk a smink, esetleg egy kicsit véresebbek és pont. Bakker itt-ott totóznom kellett, hogy a delikvens aki épp az LCD-n billeg az most élő ember vagy szellem - csak a sztoriból derült ki. Nos, az előző két részt követően a harmadik résznek is ez a legnagyobb baja. Ettől nekem teljesen hiteltelen és ez nagy minusz...
A sztori sem segített rajta. A váza a történetnek rendben van, azonban van benne egy rakás olyan esemény, olyan történés, amelyek abszolulte nem illenek a képbe. Igazából teljesen felesleges, elvaratlan dolgok. Az egyik ilyen pl az autóbaleset és a lány lábtörése. Bullshit, semmi szerepe nem volt a történetben. A sáros lábnyomok, a kóricálás a felettük lévő üres lakásban, mind teljesen feleslegesek. Időkitöltés? Talán...
Onnan indulunk, hogy egy tizenéves lány kopogtat egy ház ajtaján ahol egy médium lakik. A lány előadja a történetét, miszerint az anyjával szeretne kapcsolatba lépni, aki meghalt. Érzi, hogy az anyja még mindig ott van körülöttük, mert történnek furcsa dolgok a lakásukban. A médium segít neki, átlszól az túlvilágba, csakhogy nem az anyja jelentkezik, hanem egy másik gonosz entitás. Ez az entitás ráakaszkodik a lányra és folyamatosan eszi a lelkét és kísérti őt. Ijesztő és megmagyarázhatatlan dolgok történnek. Harc kezdődik, mely során a médium átlép a túlvilágba, hogy megmentse a lányt az őt fogvatartó gonosztól.
A harmadik rész előzmény film. Aki látta az előző kettőt talán emlékszik rá, hogy volt bennük egy médium, egy öreglány. Nos annyira előzmény a harmadik rész az előző kettőhöz képest, hogy közlik a laikus LCD bambulóval, hogy "néhány évvel ezelőtt" és pont. A lényeg, jelentem, aki nem látta az első két részt nyugodtan kezdheti rögtön a harmadikkal. Időrendben így stimmel, de ahogy írtam a harmadik és az első kettő között semmi kapocs nincs a médiumon kívül.
Nos a látvány és a hatásosság kérdéséről fentebb már nyekeregtem. Hiteltelen. Egyáltalán nem félelmetes, néhány jelenettől eltekintve, amelyek azonban a hirtelenkedésen alapulnak. Kb öt ilyen jelenet van az egész filmben, azon túl, egyáltalán nem félelmetes...
Megjegyezném, hogy a funkció nélküli sáros lábnyomok nemhogy nem ijesztőek, hanem egyenesen nevetségesek....

Szerintem 10/3

Egyszer elmegy, én is végigvittem. A neten azt írták, hogy ez a legfélelmetesebb rész a sorozatban. Nos nem. Semmivel sem több, vagy jobb az előző kettőnél. Ha azokat láttad és csípted, ezt is fogod, ha nem, akkor ezt sem. Nekem nem tetszett. Hatástalan, olcsójános horror film, tele gagyi megoldásokkal. Ezerszer jobb horror filmek is vannak ennél, amelyeket sokadjára végignézve is bizony markolászom Macska kezét félelmemben.

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése