2017. február 25., szombat

Rocky Balboa

Hát majdnem cikibe kerültem péntek reggel a villamoson, ahogy néztem a film végét. Akkora dózisú pátoszt, hősiességet, meg normális őszinte érzelmeket  kaptam az arcomba, hogy ott zötykölődve teljesen elérzékenyültem. Jó, oké, nem volt éppen rózsás a hangulatom, szóval ez is benne volt, de bakker, megvallom férfiasan, majdnem elkezdtem picsogni. Nem sok kellett. Nem vagyok az a nyámnyila csóka, de ez akkor és ott nagyon beütött.
Rocky, annak ellenére is, hogy csak egy kitalált karakter, világ életemben az egyik példaképem volt. Minden amit csinált a filmekben, ahogy csinálta, engem mindig nagyon megérintett, felvillanyozott, motivált. Pasasként mindig is tiszteltem azt a karaktert, amit összeraktak benne. Őszinte, egyenes, kicsit talán egyszerű, viszont végtelenül szimpatikus, mindig küzd a céljaiért, soha nem adja fel és ez nagyon átjön itt is.
A Rocky Balboa a Rocky sorozat utolsónak szánt része. Rocky már visszavonult. Egy éttermet vezet Philadelphiában. Csendes nyugalmas életet él, kvázi magányosan. A régi dicsőség fel-felvillan. Autogramot kérnek tőle, fotózkodnak vele, köszönnek neki teljesen random emberek. A felesége pár éve meghalt, a fiával nincs épp túl jó viszonya, nincs komolyabb baja, de akkor is érezni, hogy nincs jól.

"Nem az számít, mekkorát tudsz ütni, hanem hogy milyen keményen állod az ütéseket, miközben csak mész előre."

Közben egyébként az aktuális nehézsúlyú egyébként veretlen világbajnoknak gondjai vannak. Egyrészt az a vád éri, hogy könnyű úgy veretlennek lenni, hogy mindig nála sokkal gyengébb ellenfelekkel hozzák össze. - "Habcsókokat ver"  - ez tök jó hasonlat. Másrészt ebből kifolyólag megcsappan a bevétel. Csökken a népszerűsége, egyre kevesebben vesznek jegyeket a meccseire. Valamit ki kell találni. Aztán történik valami, ami beindítja a fogaskerekeket.
Az egyik sportcsatorna amolyan fiktív boxmeccseket csinál. Meglévő adatok
alapján, animációkon meccseltet olyan boxolókat akik sohasem találkoztak a ringben. Az aktuális ilyen virtuális meccsen Rocky kiütötte a világbajnokot. Paff...
Rocky is látja ezt a műsort és végképp rájön mi a baj. Csak úgy léphet ki az apátiából, csak úgy moshatja ki a szennyet magából, ha nekiáll boxolni egy kicsit. Először nem akar semmi komolyat, csak néhány helyi meccset. De aztán megkeresik a világbajnok menedzserei és igent mond nekik. Rocky újra edzeni kezd majd ringbe száll, utoljára...

Szerintem 10/10

Ebben benne van az, hogy elfogult vagyok. Az összes Rocky filmet alapból így értékelném. Nagyon nagyon szeretem mindegyik részt. Benne van az is, hogy elejétől a végéig nagyon egyben van a történet a megvalósítás. Átjön minden amit mondani akartak.Nincs persze bonyolult mondanivaló. (Sylvester Stallone írta és rendezte) de nem is akar letolni a torkomon semmilyen mély filozófiát. Abszolút többször nézős.

  
"A világ nem csak napfény és szivárvány. Ez egy kegyetlen, undok hely, és bármilyen tökös srác vagy, térdre kényszerítenek, ha hagyod, és soha nem engednek felállni. (...) Bírni kell a pofont, és muszáj menni tovább, csak így lehet győzni. Ha tudod, hogy mit érsz, menj és küzdj meg azért, ami jár, és közben viseld el a pofonokat!"

Szerinted?   



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése