2014. november 26., szerda

47 Ronin

Mielőtt nekikezdtem összeirkálni a nagy magvas gondolataimat erről a filmről, gondoltam megolvasom a net "hozzáértő" népének véleményét róla. Hát, ha érdekel a film és még nem láttátok, akkor ne olvassatok róla, ez a kőkemény javaslatom. Bár aki eme posztok elolvasására vetemedik gondolom amúgy is magasról tesz a nagytudású filmesztéták véleményére és nem az  alapján választ filmet, mint ahogy én sem.
Ugyanis ha így tennék, nem törekedtem volna arra kicsit sem, hogy megszerezzem ezt a filmet. Mégis így tettem és az érzékelhető hiányosságok ellenére nem bántam meg. Betettem és élveztem. Nos, a hibák. Miről van szó? 1. Egy régi japán mítoszt rombol (a film megnézése után hallottam erről először) 2. Tele van rakás, az eredeti mítoszban nem is szereplő varázslénnyel ( végül is fantasy) 3. Rondák és elnagyoltak benne a CGI-k (szerintem nem és könnyebb volt így, mint mondjuk elbábozni.) 4. Keanu Reeves végig faarccal nyomja  (sosem tudott más milyet)   5. A tetkós csávó meg a 3 méteres gólem szamuráj nagyon gagyik benne ( nekem egyáltalán nem hiányoztak) és így tovább....

Szóval jelentem a 47 Ronin egy teljesen nézhető japános-kardozós mese. Ne várjon tőle ennél többet senki, nem fog kapni. A bot egyszerűségű történet mellé egy jó látványú itt-ott kicsit megbicsakló filmet kap. Engem szórakoztatott. Simán végigvittem. Persze messze nem éri el a témában kedvencem (Az utolsó szamuráj) színvonalát, de simán beelőzi a mezei futottak még kategóriában indulókat.

Szerintem 10/6

A történet tényleg egyszerű: Kai, a számkivetettet, csatlakozik Oishihez, a 47 ronin vezetőjéhez, miután a főgenyó megöleti urukat.Együtt akarnak bosszút állni az álnok nagyúron, aki megölte gazdájukat és kitiltotta földjéről a szamurájokat. Rakás kalandon keresztül vergődve jutnak el a bosszúig. Ennyi.

Egy megnézésre elég. A látvány és a hangulat meg a jó kardozások mellett nekem fel sem tüntek a hibák, őszintén nem is érdekeltek. Valószínűleg többször nem teszem be, mert ha ilyen stílusban akarok filmezni akkor előveszem az Utolsó szamurájt,  de aki szereti a japános-misztikus-kardozós filmeket az szerintem csípni fogja. Végül egy apró grátisz: a film jelentős részét Magyarországon forgatták....
.
Online mozi link (KATT)

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése