2014. október 29., szerda

Zombiháború

Brad Pitt film. Abban az értelemben mindenképpen, hogy azon túl, hogy ő a főszereplője még a készítés körül is bábáskodott elég sokat. Mondjuk, ez nem sokat segít rajta, legalább is szerintem. A Zombiháború ugyanis egy olyan film, ami abban a pillanatban lett elcseszve ahogy kiderült, hogy egy jóval hamarabb megjelent könyv alapján készült, ami annyira sikeres volt, hogy mire kijött a film a fél világ már olvasta. Ez a könyv (olvastam, zseniális) pedig olyan szerkezetű, amiből nem lehet rendes forgatókönyvet írni. Ugyanis nincs összefüggő története. A film forgatókönyve ennek ellenére megpróbált egy összefüggő sztorit kanyarítani a film mögé. Mondjuk sikerült, de ennek az lett a végeredménye, hogy köszönő viszonyban sincs a könyvel. Mivel hamarabb olvastam a könyvet, mint ahogy a filmet láttam bátran kijelenthetem, hogy nekem nem tetszett.

Tény, hogy iszonyat látványos, hatalmas tömegjelenetekkel, klasszul hörgő zombikkal meg pusztuló világgal, de a történet annyi, hogy emberünk aki valami nagyon tápos ENSZ izé( soha nem derül ki, hogy kicsoda pontosan) elkísér egy kommandós alakulatot meg egy fiatal biológust egy dél koreai katonai bázisra ahol először felütötte fejét az a kórság amitől kitört a többek között Philadelphiát is elpusztító zombijárvány. Na fiatal biológusunk még a landolt repülőről sem száll és véletlenül lelövi magát(WTF?) Ezt követően Brad pattog még kb.három helyszínen, hogy kiderítse, hogy mi ez a járvány és honnan jön és hogyan lehet megfékezni. Ennyi. "Rémesen fordulatos"

A film a könyv elolvasása nélkül mondjuk jó. Olyan érzetet kelt, mintha valami minisorozat összefüggő részeit néznénk gyors egymásutánban, melyek között az a laza kapcsolat, hogy a zombijárvány kitörésével kapcsolatban jár ott Mr. Pitt. Nem fogsz hátast dobni a történettől.

Szerintem 10/6

Azért ennyi, mert nagyon látványos film, tényleg klasszul és nagyon hatásosan összerakott tömegjelenetekkel. Ha nem olvastad a könyvet egyszer mindenképpen nézd meg, ha igen, akkor csak óvatosan. Ahogy fentebb is írtam, nyomokban tartalmazza a film a könyv mondanivalóját. 

Online mozi link: (KATT)


Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése