2015. január 26., hétfő

Szarvak

Vasárnap esti darab volt nálunk. Egyrészt meglepő, másrészt vicces, harmadrészt pedig a nyálasság határát súroló romantikus love sztori a végén nekem nem tetsző befejezéssel. A vicc az, hogy mégis működik. Macskával kettecskén végigvittük és szórakoztatott. Az igazság az, hogy közben pakolásztam és néhány részlet kimaradt, de összességében egy remek film az apróbb hibái ellenére is.
A sztori: Emberünk egy átlag kisvárosi amerikai. Igaz ez mindaddig, amíg meg nem gyilkolják a barátnőjét, akibe szerelmes volt. Természetesen minden jel, minden bizonyíték a bűnösségét igazolja, van indítéka, motivációja is. Pechére az a labor amiben a halott lány DNS és vér mintáját tárolták leégett és még egy új szemtanú is előkerült. Ránézésre menthetetlen. Az egész város utálja, démonnak, ördögnek tartják és lassan-lassan el is hiszi magáról, hogy az. Egy reggel arra ébred, hogy szarvai nőnek. A démoni /ördögi lét démoni/ördögi tulajdonságokkal is jár. Emberünk gyorsan rájön, hogy ez előnyére válhat és elkezd utána járni, hogy mi is történt valójában.
Alapvetően már ott dilemmáztam egy sort, hogy hová soroljam ezt a darabot, mármint stílusilag. Ahogy az elején is írtam, van benne minden. Hivatalos oldalakon sok helyen azt olvastam, hogy horror, de ez egy baromság. A visszatekintős részek meg a romantikus szál, alaposan felhígítja, így még thrillernek sem nevezném. Végül abban maradtam magammal, hogy  ok, legyen fantasy. Dark fantasy, mert kellően sötét, tele morbid poénokkal és nem valami mesevilágban játszódik, hanem itt lent a Földön. Ennek kapcsán nincs sehol semmilyen komoly varázslat, a szereplők, a helyszínek tök hétköznapiak, kivéve emberünket a szarvakkal. (Furcsa volt a színészt nem Harry Potterként látni egy filmben, az a gyanúm, hogy ez örökké rajta marad)
Ahogy írtam a film működik, szerencsére a sztori jól operál a különböző stílusjegyekkel, épp egyensúlyban vannak egymással. Egyébként a film alapjául szolgáló könyv írója le sem tagadhatná, hogy Stephen King fia. Ez nem baj alapból, de nem bírtam nem észrevenni azt, hogy a múlt és a jelen közötti váltogatás, meg a kisvárosi helyszín, illetve az ott lakó karakterek látszatra teljesen normális azonban a mélyben beteges és elcseszett agyműködésének ábrázolását bizony a papa ihletésére követte el. Nem baj, működik....
Olyannyira, hogy a film közepétől nagyon komoly poénokat is raktak rá.(a rendőrök ölelkezős jelenete, a leégett kocsma esete, a verekedő riporterek esete) Konkrétan ugyan beteg, morbid poénok, de nagyon sokat vihogtunk rajta. A film közepe simán vígjáték.
Na az igazi "gondjaim" a vége felé kezdődnek. Gyors egymásutánban először is egy pátoszt igénylő nyitva lévő kérdésre kapunk egy olyan választ, ami dráma meg sajnálkozunk meg minden, de olyan érzést kell, mintha vennél egy Ferrarit, hajtanád egy darabig, de mindennap felhívnád az autószalont, hogy bakker nagyon szar a verda, nagyon gáz, de arra a kérdésre, hogy konkrétan mi a baj sohasem válaszolsz. Na amikor végül visszaviszed, kiderül, hogy az a baj, hogy nem tetszik az elején az embléma. 
Szóval a végén kapunk egy komoly drámát, de nem azt és olyat amit vártam, ezért ez csalódás, nekem hiányérzetem volt. A legutolsó jelenet, meg értem én, hogy teljesen képszerűen értendő, de az addigi viszonylagos realitás mellett nekem sok volt. Ennek ellenére nem húzom le nagyon, mert 85%-ban egy vicces, kicsit morbid, fekete humorú klassz fantasy. Az utolsó 15% nem kellett volna, vagy máshogy....    

Szerintem 10/8

Ajánlom mindenkinek aki szereti a meglepő, egyedi történeteket, klassz hangulattal és nem ódzkodik az időnként beteg, morbid poénok miatt. Ha ilyen arc vagy, csípni fogod ezt a filmet. Apróság, hogy egyenlőre remek országunkban ez film nem jelent meg hivatalosan, csak feliratosan érhető el a neten. A KATT mögötti
linken lévő online mozira a feliratot egy Terracod nevű csapat egyik tagja hegesztette és hát katasztrofális a minősége. Tele van értelmetlen mondatokkal meg durva helyesírási hibákkal. Ha találok jobb változatot, lecserélem.

Online mozi link:(KATT)

Szerinted ?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése