2015. június 23., kedd

Chappie

Nos, aki erre a filmre vetemedik, az a jobb átélés érdekében keressen valami plüsst, amit ölelgethet, próbálja meg magára rángatni a gyerekkorából talán még megmaradt babarózsaszín (fiúknak babakék) pizsamáját. Pépesítsen egy kis darált almát, majd kösse föl magára a szükséges előkét is. Ha ez mind megvan, készen is áll a Chappie megtekintésére.
Jelentem hatalmas csalódás. Az első öt perc után majdnem rávágtam, hogy csak egy Robotzsarú klón és onnan csak egyre lejjebb csúszott. A végére egyrészt már nagyon untam a konstans tyutyukázást, másrészt a katarzis is elmaradt, annyira le lett egyszerűsítve az egész. Konkrétan pofán basznak egy ultragáz befejezéssel..
Nos miután túlléptem a Robotzsarú sztreotípián jött egy másik. Ez a nagysikerű Cobra 11 sorozat egyik epizódja akar lenni. Meg is mondom miért. A legnagyobb akció jelenetben sem szerepeltek ötnél többen. (Spoiler!) Az autólopásos jelenetek meg kifejezetten sivárak és egyszerűek lettek. Ez a sztereotípia meg is maradt a film végéig. A film végig sivár, szegényes,vérszegény alig vannak statiszták. Chappie pontosan úgy néz ki, mint a rendező előző filmjének az Elysiumnak a robotjai. Ugyan azt a filmet már nagyon rég láttam, de szerintem a dizájn tök ugyanaz.
Az abszolúlt kiszámíthatóság is megmaradt, illetve az előszóban említett bárgyú infantilis hangvétel is. Kifejezetten zavaró volt a folyamatos anyucizás és apucizás....
 A sztori szerint a helyi rendőrség egy vállalat robotjaival erősít. Siker. A bűnözés visszaszorul, a vállalat szárnyal. Ezzel egyidejüleg egy piti banda kitalálja, hogy a sikeres rabláshoz az kell, hogy kikapcsolják a robotokat. Elhatározzák, hogy elrabolják a vállalat fő fejlesztőjét. A fejlesztő egyébként épp elkészül egy otthoni kis garázsprojekttel. Mesterséges intelligenciát hegesztett. Jobb nem lévén lop egy rommá lőtt robotot akit épp le akarnak selejtezni. Nos pont ekkor rabolják el a csibészek. A rablók rejtekhelyén tölti fel a mesterséges intelligenciát a robotba. Tökéletes emberi intelligencia jön létre. Gyerek. Tanítani kell. Különböző hatások érik, változik, tanul. Egy biztos, a beépített akku 5 nap múlva lemerül és ekkor Chappie meghal. Új test kell...
Úgy nagyjából ennyi. Persze van egy fő gonoszunk is bazi nagy gyilkoló gép robottal. Van rakás érzelmünk, morális és erkölcsi kérdésünk és van egy fejlődő Chappienk is. Az összképen ezek sem segítenek, a történet bárgyú, kiismerhető és infantilis.

Feltűnik Sigourney Weaver és Hugh Jackman is. Kifejezetten béna karakterek mind a ketten, de a többi színész is nagyon kevés. Nemcsak játszani nem tudnak, de a forgatókönyv is szar. Bugyuta párbeszédek kísérnek végig én csak fogtam a fejem.

Szerintem 10/3

Sci-fit akartam, de egy családi mozit kaptam, gengszterekkel, lövöldözéssel, némi erőszakkal és robotokkal. Totális zavar. Egyszer elment, végigküzködtem, de többször nem ülök neki. Igazából azt sem értem, hogy mit akartak ezzela  filmmel. Felejthető gügyögés, inkább nézzétek meg az eredeti Robotzsarukat, vagy ha cuki robotos sztorit kerestek, ott a Wall-e. Mind a kettő sokkal jobb ennél.

   
Talán akkor üthet, ha bejön a cukiság, könnyen mondod azt, hogy de aranyos, ha a "kebledre ölelnéd a világot". Ha ilyen vagy, tetszeni fog.

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése